Drie manieren om laaggeletterde gezinnen bij het onderwijs te betrekken

Drie manieren om laaggeletterde gezinnen bij het onderwijs te betrekken

Veel gezinnen hebben beperkte tijd en weinig onderwijsmogelijkheden. Ondanks de vele voordelen van lezen, hebben de meeste van deze gezinnen moeite om zichzelf buiten het klaslokaal te onderwijzen. Er zijn veel verschillende manieren om deze gezinnen bij het onderwijs te betrekken. Hier zijn drie ideeën om te proberen: verhalen vertellen, een verhaal vertellen en de ervaring delen. Elke methode heeft zijn voor- en nadelen uwv laaggeletterdheid. De volgende voorbeelden laten zien waarom verhalen vertellen gunstig is voor laaggeletterde gezinnen. De voordelen van storytelling zijn duidelijk.

laaggeletterdheid

Schrijf in een gemoedelijke stijl, gebruik actieve stem en vermijd het gebruik van jargon. Gebruik bijvoorbeeld minder woorden. Voeg voorbeelden en afbeeldingen toe. En zorg voor een call-to-action. Laaggeletterden kunnen ook moeite hebben met het begrijpen van emotionele taal en stijlfiguren. Door deze tips in uw schrijven op te nemen, zorgt u ervoor dat uw boodschap een breder publiek bereikt en meer succes boekt. Als je deze tips eenmaal onder de knie hebt, kun je overwegen je stijl aan te passen om je schrijfstijl te verbeteren en klaar te maken voor je publiek.

Laaggeletterden hebben specifieke uitdagingen te overwinnen bij het overbrengen van hun verhaal. Deze personen zijn vaak aangewezen op vrienden of familie met een hogere geletterdheid om hun verhalen te delen. Met digital storytelling kunnen deze mensen echter hun verhaal vertellen zonder tussenkomst van een tolk. Het is een gemakkelijke manier voor hen om zich uit te drukken en betrokken te raken bij zaken die hun leven beïnvloeden. En het is belangrijk om te onthouden dat laaggeletterden niet als gehandicapt willen worden bestempeld en aan niemand hun eigen verhalen kunnen vertellen.

Voor meer informatie zie: Hetsen & Visschers